Pages

fredag 27 april 2012

Inspiration + Pepp

Det är väldigt viktigt att ha en morot, något som peppar en till att nå ens mål. Därför har jag precis anmält mig till Göteborgsvarvet 2013. I början av min "löparkarriär" 2010, sprang jag detta lopp på 2:17:33. 2011 gick startplatserna åt innan jag hann bestämma mig, och nu 2012 kommer jag ju att vara rätt så nyförlöst och inte kunna springa pga det. Men 2013, då jävlar ;)

En annan tidigare morot som jag har är ju halva Lidingöloppet i slutet av september I ÅR. Detta är största / första målet. Det bästa med detta lopp är att jag skall springa det tillsammans med min älskade pappa. Vi gjorde ett terränglopp tillsammans ifjol höstas i Finland och nu i år kommer det att bli Sverige. Jag har lite press på mig att komma igång med träningen eftersom jag skall springa ihop med pappa. Men det är positiv press, sån press som driver och peppar en :)

7 kommentarer:

  1. Va sku du säga om tjejmilen i år? kan ju t.om ha me lillen oxå.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore ju inte en alltför dum idé ;) Då får det bli ett lopp med vagn. Är du sugen?? :)

      Radera
    2. Tycker de sku va en väldigt god idé! Jag e laddad :)

      Radera
    3. kanske vi skall ragga upp två mer och bilda en kvartett?! :)

      Radera
    4. ragga upp :D jo, vi kan nog försöka ragga upp en par till...

      Radera
  2. Hur fort ska du sätta igång med löpträningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. så fort det bara går. Men bebisen skall ju ut först, sen kan man väl ta en mer akkurat ställning till hur snabbt man kan komma igång igen :) Jag är väldigt taggad att komma igång och röra på mig igen iaf :)

      Radera